Decyzja zapadła

Wczoraj w siedzibie Polskiego Związku Motorwego odbyło się spotkanie, które w całości poświęcone było tematowi obowiązkowego używania nowych tłumików w sezonie 2011. Przedstawiciel WTS Sparty Wrocław uczestniczył w dyskusji i głosował za pozostaniem przy starych tłumikach, biorąc pod uwagę przede wszystkim niebezpieczeństwo, jakie niosły za sobą nowe tłumiki. Poniżej treść oświadczenia Głównej Komisji Sportu Żużlowego oraz Polskiego Związku Motorowego wydane tuż po zakończeniu spotkania.

„W dniu 17 marca 2011 roku na spotkaniu Głównej Komisji Sportu Żużlowego z
Prezesami klubów Ekstraligi, I i II ligi oraz przedstawicielami sędziów
i zawodników zapoznano się z opiniami zawodników dot. nowych tłumików,
których używanie, ich zdaniem, jest niebezpieczne i może stanowić
zagrożenie dla zdrowia i życia.


Ustalono, ze w przypadku otrzymania ze strony FIM negatywnej odpowiedzi
dot. tłumików, w której FIM podtrzymuje decyzję, że w 2011 roku będą
obowiązywać w Mistrzostwach Świata, w tym Grand Prix i Drużynowym
Pucharze Świata, tłumiki z homologacją ważną od 1.01.2010 roku, Polski
Związek Motorowy zastrzega sobie prawo do utrzymania w sezonie 2011 roku
na torach polskich możliwości korzystania z tłumików z homologacją
ważną do 31.12.2009 roku.

Główna Komisja Sportu Żużlowego / Polski Związek Motorowy